portfolio

בחזית המאבק בסרטן: פיתוח שיסייע למערכת החיסון לזהות ולתקוף גידולים חמקמקים

Nectin Therapeutics, חברה ישראלית המפתחת טיפולים ביולוגיים חדשניים בתחום האימונו-אונקולוגיה, השלימה גיוס של 15 מיליון דולר בסבב B. את הגיוס הובילה Velocity aMoon של קרן אמון, עם השקעה אישית נוספת של מריוס נכט, ובהשתתפות אינטגרה הולדינגס.

  • Nectin Therapeutics מבוססת על טכנולוגיה שפיתחו הפרופ’ עופר מנדלבוים וסטיפן יוניץ’ – חסימה של פעילות חלבוני Nectin, המהווים “נקודות בקרה חיסוניות”, לטובת הגברת פעילות מערכת החיסון במלחמתה בגידולים סרטניים
  • ד”ר פיני צוקרמן, מייסד שותף והמדען הראשי של Nectin Therapeutics: “בנינו מומחיות ייחודית בתחום האימונותרפיה. אנו בשלבי פיתוח מתקדמים של נוגדנים שעשויים לשדרג את ההיצע הטיפולי עבור חולי סרטן”
  • דורית סוקולוב, מנהלת בכירה ב-aMoon Velocity: Nectin Therapeutics תעשיר את ארגז הכלים של טיפולים אימונותרפיים למלחמה יעילה במחלת הסרטן, כטיפול עצמאי או בשילוב עם תרופות קיימות”

תל אביב, 5 ביולי 2020

Nectin Therapeutics, חברה ישראלית המפתחת טיפולים ביולוגיים חדשניים בתחום האימונו-אונקולוגיה, השלימה גיוס של 15 מיליון דולר בסבב B. את הגיוס הובילה Velocity aMoon של קרן אמון, עם השקעה אישית נוספת של מריוס נכט, ובהשתתפות אינטגרה הולדינגס.

Nectin Therapeutics נוסדה בשנת 2017 על ידי אינטגרה הולדינגס, הקרן לקידום טכנולוגיות באוניברסיטה העברית בירושלים. פעילות החברה מבוססת על טכנולוגיה שפיתחו פרופ’ עופר מנדלבוים ופרופ’ סטיפן יוניץ’. פרופ’ מנדלבוים הוא חוקר באוניברסיטה העברית בירושלים, ראש מרכז לאוטנברג לאימונולוגיה וחקר הסרטן וחתן פרס רפפורט לשנת 2020. עמיתו, פרופ’ יוניץ’, הוא ראש מרכז הפרוטאומיקה וראש המחלקה לאמבריולוגיה והיסטולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת רייקה בקרואטיה.

החברה מפתחת נוגדנים לחסימה של פעילות חלבונים ממשפחתNectin שהתגלו לאחרונה כבעלי תפקיד של “בקרה ובלימה” של המערכת החיסונית בגוף האדם. נמצא, כי פעילות החלבונים גורמת לגידולים סרטניים רבים לחמוק מזיהוי של המערכת החיסונית, ושהעיכוב שלהם ע”י הנוגדנים מסייע להגברה משמעותית של פעילות מערכת החיסון ולרתימתה למלחמה בגידולים סרטניים מוצקים.

דורית סוקולוב, מנהלת בכירה ב-aMoon Velocity: “מעכבי נקודות הבקרה החיסונית נמצאו יעילים ואושרו לשימוש לטיפול בגידולים סרטניים רבים, אולם הם יעילים באחוז קטן יחסית של מטופלים ולכן יש צורך לייעל ולשפר אותם. פיתוחם של מעכבים חדשים לנקודות בקרה חיסוניות יאפשר תקיפה מקיפה יותר של גידולים, כטיפול עצמאי או בשילוב עם תרופות מאושרות קיימות. בתוך שנים אחדות, Nectin Therapeutics תעשיר את ארגז הכלים של טיפולים אימונותרפיים למלחמה יעילה יותר במחלת הסרטן”.

ד”ר פיני צוקרמן, מייסד שותף והמדען הראשי של Nectin Therapeutics: “בנינו בחברה מומחיות בתחום האימונותרפיה למחלת הסרטן, ופיתחנו סדרה של מוצרים פורצי דרך עם פוטנציאל מהפכני לטיפול בסרטן. המומחיות שלנו משלבת הבנה מעמיקה של מנגנוני ההתחמקות של הגידולים הסרטניים מזיהוי על ידי מערכת החיסון עם ידע אימונולוגי נרחב. שילוב זה אפשר לנו לבחור מולקולות ייחודיות כמטרה לנוגדנים אותם אנו מפתחים. כרגע אנו נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים של מספר נוגדנים שעשויים לשדרג את ההיצע הטיפולי עבור חולי סרטן”.

ד”ר ליאנה פת, מנכ”לית Integra Holdings: “אנו שמחים וגאים על ההתקדמות הטכנולוגית שעשתה חברת Nectin Therapeutics מאז הוקמה ע”י אינטגרה בשלהי שנת 2017 . אנו מקבלים בברכה את aMoon כמשקיעה חשובה אשר הכירה בפוטנציאל החברה ובפיתוחיה העתידיים בתחום האונקולוגיה”.

אודות קרן aMoon: אמון היא קרן הון סיכון עולמית המתמקדת בהלת’-טק ומבוססת בישראל. הקרן נוסדה ומנוהלת בידי ד”ר יאיר שינדל, ששירת כקצין הרפואה הראשי של שייטת 13 וכראש מטה “ישראל דיגיטלית”, ולצדו איש העסקים מריוס נכט, שותף מייסד ומשקיע העוגן של הקרן, ממייסדי צ’ק פוינט. מטרת הקרן היא להאיץ פיתוח של תרופות וטיפולים למחלות מסכנות-חיים ולצמצם את הגורמים המייקרים טיפולים רפואיים, על ידי מינוף הממשק ההולך ומתרחב בין מערכות הבריאות וטכנולוגיות חדשניות.

aMoon Velocity הוקמה ע”י קרן אמון (לצד הקרנות aMoon I ו-aMoon II), והיא ממוקדת בהשקעה בחברות בשלבים מוקדמים, אשר יש להן טכנולוגיה מהפכנית ומבטיחה בתחום הבריאות. בין חברות הפורטפוליו שלה, ניתן לציין את VocalisHealth, nanoGhost ו-IBEX.

אודות אינטגרה הולדינגס: אינטגרה הולדינגס (Integra Holdings) הוקמה בשנת 2012 על-ידי יישום (חברת המסחור של האוניברסיטה העברית בירושלים), כחברת החזקות והשקעות, במטרה לקדם ולפתח את המצויינות האקדמית של האוניברסיטה העברית בתחומי מדעי החיים לחברות מסחריות שמטרתן להשיק מוצרים לשוק הרפואי . אינטגרה היא חברת השקעות ייחודית עם פורטפוליו השקעות מגוון המבוסס על חברות בתחומי מדעי החיים המציגות חדשנות טכנולוגית בתחומי ביו-טכנולוגיה, פארמה, דיאגנוסטיקה ומכשור רפואי.

בתמונה המצ”ב, מצולמים מימין לשמאל: ד”ר פיני צוקרמן – מייסד שותף והמדען הראשי של נקטין תרפיוטיקס, ד”ר גיא צינמון – סמנכ”ל פיתוח של נקטין תרפיוטיקס, ד”ר ליאנה פת – מנכ”לית אינטגרה הולדינגס, ליאור בוכמן – סמנכ”ל כספים של אינטגרה הולדינגס, דורית סוקולוב – מנהלת בכירה ב-aMoon Velocity. קרדיט צילום: ד”ר ויקטוריה בלניק.

Go to Top